קישורים ותפקידם

קישורים ותפקידם

בניית קישורים באתרי אינטרנט נועדו בתחילת תקופת האינטרנט למען יחסי ציבור באינטרנט בלבד, לתת את הכבוד שמגיע לאתר ולתת אליו קישור למען קידום יח”צ בלבד.
גוגל ושאר חבריו מנועי החיפוש התייחסו לכך בהתאם. כלומר, אם אתר אחד רוצה לתת “המלצה” על אתר אחר או מאמר כלשהו הוא יקשר אליו.

כאשר התחיל עולם קידום האתרים להפוך למקצוע להיות מבוקש כשירות, החלו חברות קידום להבין שיחסי הציבור באינטרנט הם אחוז גדול ממה שקובע את רמת הקידום, מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים בהתאם ומכך מקדמי אתרים החלו לבקש קישורים מכל עבר על מנת לקדם אתר, קישורים היום מקבלים כוח בקידום מהסיבה ההגיונית שאומרת “אם יש לך אתר ששווה התייחסות אז אתרים אחרים יצביעו עליך בהתאם”, אפשר לראות את זה ברמת אתרי החדשות ואתרי הסיקורים שנותנים סיקור או דעה מסוימת על האתר ועם כך מגיע קישור בהתאם לאתר המבוקר.

אתר נבנה למען קהל מסוים של גולשים ולקוחות פוטנציאלים, ובכדי להשיג תנועה באתר – משמע לקוחות, מקדם האתר צריך לבנות אסטרטגיה נכונה לבניית קישורים, להשיג את אותם אלו שיקליקו וייכנסו לאתרינו למען רכישה או כל מטרה אחרת שכיוונו אליה בבניית האתר.

קישורים ותפקידם

מאין ולמה להשיג קישורים

קישור הוא בעצם האצבע המצביעה של אותו עמוד אשר אומר “הנה לכם קישור לאתר ששווה התייחסות”, לעומת אותם אתרים שנפתחו אך ורק למען הוצאת קישורים בתשלום (הנקראים חוות קישורים) יש להתייחס לאתר כמו אינדקס אתרים אשר נותן במה לאתרים בנושאים שונים למען פופולאריות ולמען פרסום האתר בכלל, אינדקסים לרוב נבנים בצורה כזו שבכל עמוד ישנה קטגוריה בנושא מסוים ושם אפשר לראות רשימת אתרים אשר עוסקים בנושא אחד, מה שאומר שקישור מאינדקס יהפוך לקישור מנושא רלוונטי לאתרינו ועוד מקום לקישור נכנס לאתרינו = תנועה = לקוחות.

מטרה נוספת של קישורים הינה הגדלת ה-PR של העמוד המקושר – Page Rank, ה-PR בעיקרון הינו מדד האיכות של גוגל מ:0-10 ,מדד זה יאמר לנו מהו טיב “הפופולאריות” בעולם הרשת לאותו אתר ותדירות הסריקה של העכביש של גוגל אותו.

לכל עמוד בכל אתר אינטרנט, ישנו “קול” אחד, אותו קול למעשה נותן לו את זכות ההצבעה לעמוד אחר ברשת. במידה וישנו יותר מקישור אחד יוצא אחד מעמוד באתר, ה”קול” של אותו העמוד מתחלק לשניים וכן הלאה.

קישורים מ-PR גבוה אכן תורמים ומגדילים את הPR- שלנו בהתאם, אך לא נותנים עדיפות מבחינת מיקום אורגני בדף התוצאות של גוגל בהכרח, בדרך כלל קישור מ-PR מסוים מקבל כוח של 0.85% מכמות ה-PR שיש לאתר המקשר, אך ככל שיש יותר קישורים היוצאים מעמוד ה-PR פוחת בהתאם, ומכך נוסף לנו פרמטר נוסף בהערכת הקישור היוצא אל אתרינו.

עשה ואל תעשה

החלפת קישורים נכללת בבניית הקישורים למען קידום האתר, יש להתייחס לאיכות הקישור וסיבת ההחלפה. להקים רשת אתרים ולכוון קישורים רבים לאתרינו הוא לא דבר נכון בהכרח ויתרה מכך עשוי להיות על גבול הסיכון לאתר.

מנועי חיפוש יודעים לזהות אתרי תמיכה שכאלו ובמקרה הטוב יתעלמו מהקישור ובמקרה הרע ייתנו ענישה על מטרת הספאם שיצרנו. החלפת קישורים הדדית נתפסת כהדדית לכל דבר, לתת קישור בתמורה לקישור לאתרינו אכן משתלם ועדיף בעיניי מנועי החיפוש מאשר כל אותם חוות הקישורים אשר נתפסות ולבסוף מקבלות את העונש מגוגל, ענישה מגוגל לפעמים יכולה להיות קשה ומזיקה ביותר לעסק, כגון ריחוק האתר ל30 יום או  60 יום ולפעמים העונש אכן יכול להזיק לכל האתרים ה”קשורים” ברמת ההחלפה.

  • טופס יצירת קשר

    054-8647829

       

    • היתרונות שלנו

      • התחייבות לתוצאות מוכחות
      • מעל 10 שנים ניסיון בתחום
      • ליווי אישי כל הדרך למעלה.
      • מומחים אקדמאיים מנוסים.
      • דיווח חודשי מקיף ומפורט
      • בסיס נרחב של לקוחות מרוצים
      • השיטות המתקדמות בעולם
    • קישורים ותפקידם - קידום אתרים באינטרנט


      Call Now Buttonלקידום האתר שלך