מערכת הפרסום של גוגל

פרסום אתרים בגוגל

פרסום אתרים בגוגל זו דרך מוצלחת של קידום אתרים מהיר בגוגל. מערכת הפרסום של גוגל נקראת Adwords והיא דרך מצויינת לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש ע”י פרסום מקוון. פרסום אתרים בגוגל הוא בתשלום אך ניהול תקציבי נכון יכול להעמיד את המודעות שלכם במקומות הראשונים בפני אלפי גולשים באינטרנט.

מטרת פוסט זה היא לתת לכם הכרה ראשונית איך פרסום בגוגל עובד ואיך פרסום זה יכול לעזור בתהליך קידום אתרים בגוגל והשגת מטרותיכם השיווקיות.

איך פרסום אתרים בגוגל עובד?

ובכן בכדי לפרסם אתרים בגוגל צריך לפתוח חשבון Adwords שהוא ישמש אתכם כחשבון הפרסומי שלכם. חשבון זה דומה מאוד להרשמה לחשבון Gmail אך שונה בכך שהוא דורש גם קצת יותר פרטים אישיים וגם כמובן מספר כרטיס אשראי שאיתו תשלמו עבור הפרסומות שתיצרו.

אחרי יצירת חשבון פרסום בגוגל תתבקשו ליצור את קבוצת המודעות הראשונה שלכם. קבוצת מודעות נותנת למפרסם בגוגל את היכולת לנהל מעקב של כל המילים השיכות לאותה קבוצת הפרסום. מה זאת אומרת? זאת אומרת שניתן להגדיר קבוצת פרסום שנקראת “נעליים” ובקבוצה זו לכלול את כל מוצרי הנעליים אותם אתם רוצים לפרסם למחירה.

בשלב הבא תתבקשו לבנות מודעות ספציפיות ולבחור בעבור אילו מילים מודעות אלו יופיעו כאשר גולשים יחפשו קבוצות מילים ספציפיות באינטרנט. דבר זה אומר שגוגל יבצע חלוקת תקציב אוטומטית או ספציפית לפי הגדרות שלכם לתדירות הופעת המודעות ולמיקומם בסדר המודעות הקיים.

בנוסף פרסום אתרים בגוגל כולל כלי מעקב אחרי המודעות שעובדות. זאת אומרת גוגל יספק למפרסם מעקב מדוייק שמסביר על אילו מודעות הקליק הגולש ואת רמת המשיכה של המודעה שלכם ביחס למודעות אחרות (כמה הקליקו על המודעה שלכם מבחינת מספר הפעמים שנחשפה המודעה כלומר מספר הפעמים שהופיע המודעה המנוע החיפוש).

תצוגת מודעות פרסום בגוגל

הפרסומות בגוגל מוצגות בשני חלקים של דף החיפוש בגוגל. בחלקו העליון (עד שלוש מודעות פרסום):

ובצידו הצדדי התחתון  של הדף (עד 8 מודעות פרסום):

 

מודעות הפרסום בגוגל מוצגות בשני חלקיו של דף החיפוש בגוגל אחרי שגולש הקליד מילת חיפוש או מילות חיפוש. כתשובה לחיפושו של הגולש באינטרנט מציג גוגל את מודעות הפרסום שלו כאופציות נוספות שיכולות לשרת את הגולש ולעזור לו למצוא את מבוקשו.

איך נקבעים מיקומי מודעות הפרסום בגוגל?

ישנם שני מדדים עיקריים שעוזרים לקביעת מיקום המודעות הפירסומיות של גוגל. הראשון מביניהם הוא תקציב המודעה. המחיר שבעל המודעה מוכן לשלם בעבור קליק אחד על המודעה שלו. גוגל כמובן מייעץ על מחיר סביר וממוצע לפרסום עבור המילים של המודעה אך תשלום גבוה יותר משפיע על המיקום ללא ספק.

חשוב לזכור שתשלום גבוה לא מבטיח את המקום הראשון בעבור המודעה. ולרוב מודעות ראשונות בפרסום המקוון של גוגל הן לאו דווקא אלו שמשלמים הכי הרבה עבור המודעה. מה שמביא אותנו לאלמנט השני החשוב של מודעות פרסום אתרים בגוגל – ציון איכות או Quality Score.

ציון האיכות של המודעה כולל בתוכו אלמנטים כמו: וותק המודעה, רלוונטיות המודעה (לדף הנחיתה שלה ולדומיין) ועוד גורמים רבים אחרים. ככל שציון האיכות של המודעה עולה זה עוזר בדירוגי מודעת הפרסום במיקומים גבוהים יותר. בשילוב עם מדד קליקים גבוה (Click Through Rate) נוצר מצב שמחיר המודעה דווקא יורד למפרסם (כיוון שגוגל מבין שהגולשים אוהבים את המודעה והמוצר שהם מוצאים אחרי שהם לוחצים עליה).

פרסום אתרים בגוגל כדרך קידום אתרים מוצלחת

אם כן, פרסום אתרים בגוגל הינה דרך מצויינת כחלק מתהליך קידום אתרים מוצלח. יצירת מודעת פרסום מוצלחת יכולה לחשוף את האתר החדש שלכם למספר גולשים רב תוך כדי תיעול הגולש לדף שהכי מתאים לחיפושו. כל אתר באינטרנט שמוכר מוצר כלשהו חייב מסע פרסומי שמתוקצב היטב ובנוי נכון. עם כלי הפרסום של גוגל ניתן לייצר תנועת גולשים באינטרנט לאתר תוך מספר שעות וליצור תנועת קונים פוטנציאלית ורלוונטית לאתר שלכם.