כתיבה לאתרים – כתיבה מיוחדת

כתיבה לאתרים – כתיבה מיוחדת

כתיבה לאתרי אינטרנט היא צורת כתיבה ייחודית בפני עצמה – ומי שלא יבין זאת, פשוט יישאר מאחור!

גם מי שיש לו כישרון כתיבה, והוא כותב הברכות והחרוזים בכל אירוע משמעותי, עדיין אין מובטח לו כי אותו כישרון כתיבה שבו ניחן יעזור לו, אם הוא רוצה לקדם אתרים במנועי חיפוש, ובעיקר בגוגל הנפוץ שבהם בכל העולם, עליו ללמוד כתיבה לאתרים – מדובר בכתיבה עם חוקים משלה.

מהי כתיבה לאתרים?

כתיבה לאתרים היא כתיבה שיווקית המתאימה לאינטרנט, ובעיקר למנועי החיפוש שלו, היא כתיבה אשר משפיעה בצורה משמעותית על מקומו של אתר בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש, ומכאן גם כמובן על מספר הגולשים שנחשפים לאתר, לחברה שעומדת מאחוריה, ולסיכוייה של אותה חברה להגדיל את חוג לקוחותיה ואת המכירות שלה.

אנשי מקצוע לומדים להכיר את גוגל ואת שאר מנועי החיפוש, את הטכנולוגיה בה הם משתמשים לחיפוש, את האלגוריתמים שלהם, וכותבים בהתאם לאותם חוקים. כותב שיווקי טוב, קופירייטר מקצועי לא רק יודעים לכתוב, הם גם עוקבים אחרי גוגל, לומדים אותו, ולומדים להשתמש בו לצרכיהם בזמן שהם כותבים. מתקיים פה לאורך כל הדרך משחק של חתול ועכבר בין המפתחים לבין הכותבים לקידום אתרים.

כתיבה לאתרים
כתיבת מאמרים לאתרים, כתיבה שתהיה אפקטיבית צריכה לכול מספר מאפיינים:

1. הכתיבה צריכה לכלול מספר מילות מפתח משמעותיות בפיזור אופטימלי. לגוגל כלי מחקר
מתאימים העוזרים לבחירת מילים ולאופטימיזציה של הקוד ושל התוכן.

2. הכתיבה צריכה לכלול כותרת מפתה, ועליה להיות בעלת מסרים קצרים ומדויקים, ללא מלל מיותר,
למי יש זמן וסבלנות לקרוא טקסטים ארוכים?

3. הכתיבה צריכה להתמקד בלקוח הפוטנציאלי ולא במוצר: מה יעשה המוצר ללקוח, מה הוא ירוויח
אם יקנה / ישתמש בו, למה כדאי לו ועוד.

4. כתיבה לאתרי אינטרנט צריכה להכיל דרכי התקשרות נוחות, תוך השארת פרטים, במקום בולט לעין,
בדרך קלה ומהירה.

5. על הכתיבה לפנות אל הרגש.

6. חשוב שהכתיבה תאפשר מקום לתגובות של הגולשים – אלה הופכים את האתר למתחדש במהירות.