קידום אתר בגוגל – חשיבות שימושיות האתר

קידום אתר בגוגל – חשיבות שימושיות האתר

כאשר רוצים לעשות קידום אתר בגוגל הרבה מקדמי אתרים שוכחים את המשתמש או לא שמים מספיק לב לצרכיו. הרי אנו רוצים לקדם את האתר שלנו בגוגל לא? אז אנו נבנה את האתר שיתאים לגוגל נכון? אז זהו שממש לא. התקדמנו מזמן מימי האלגוריתמים הפשוטים של מנועי החיפוש וכיום אותם מנועי החיפוש נותנים הרבה יותר דגש לשימושיות של האתר בתהליך קידום אתר בגוגל ובתוצאות החיפוש.

למעשה, קידום אתרים הוא התהליך של אופטימיזציית אתר אינטרנט לאנשים שמשתמשים במנועי חיפוש.

וכיום, עם השינויים האלגוריתמים האחרונים של גוגל, יותר מתמיד בעלי אתרים באינטרנט חייבים לספק לגולש שלהם בדיוק את מה שהוא חיפש בגוגל. זה יכול להיות משחק או תוכן אינפורמטיבי של קריאה של 15 דקות או חצי דקה, השורה התחתונה היא תן למשתמש שלך את מה שהוא רוצה בדרך היעילה ביותר.

הפיכת שימוש האתר למשתלמת מבחינת קידום אתר בגוגל

הדרך שבה משתמש הגולש באתרנו היא למעשה המטרה העיקרית לבניית האתר שלנו ואם נגרום לה להיות הכי טובה למשתמש זה גם יכול לעזור לתהליך קידום אתר בגוגל מוצלח. או שאנחנו מנסים למכור מוצר מסויים, או שאנחנו רוצים לספק תוכן אינפורמטיבי שיעזור למטעניינים, או שאנחנו רוצים לגרום לגולש להשתמש בתוכנה מסויימת שלנו באתר (בין אם היא תוכנת משחק אונליין או רשת חברתית). אם כן, אנו חפצים בשימוש הנכון של המשתמש באתרנו באופן בסיסי.

אנו בוחנים את שימושיות האתר שלנו ב6 דרכים עיקריות:

  • מבחן התוצאה (קניה, הורדת תוכנה, הצטרפות…)
  • יעילות
  • למידה
  • זכרון ההשימוש
  • מניעת טעויות ושיחזור מהיר
  • התרצות המשתמש

שיפור כל אחת מהדרכים שלמעלה יעזור למשתמש שלנו למצוא את מבוקשו ולכן גם תעזור לשיפור הקשר בין הקליק שהוא עשה בגוגל כשחיפש דבר מה (או בכל מנוע חיפוש אחר) והאתר שלנו.

מבחן התוצאה – אנו צריכים לשאול את עצמנו את השאלה הבאה בשביל להבין את מבחן התוצאה: האם הגולש מצליח להשלים את היעד שהציב לעצמו ולהשלים מטרות ספציפיות דרך החיפוש שלו בגוגל והאתר שלנו?

לפי נתונים סטטיסטיים אנו נדע את התשובה לשאלה שלמעלה. אם הגולש לא קנה או לא נשאר בדף הוידאו שלנו מספיק זמן בשביל לראות את כל הסרט הרי שמטרתנו ומטרתו לא הושגו במלואם. ואם זה אכן המצב אנו חייבים לשפר את המצב בכדי לספק לגולש את מבוקשו.

חשוב לזכור שזמני שהייה באתר ומספר הקלקות באתר הם בדיוק אלמנטים שגוגל העלה את חשיבותם עם העידכונים האלגוריתמיים האחרונים והם משפיעים על קידום אתרים בגוגל ותוצאות הדירוגים של האתר שלנו.

יעילות – באיזו מהירות יכול מבקר האתר שלך לבצע פעולות באתר? בכמה שלבים הוא יכול לבצע פעולות אלו? ואם לא, אז אילו מחסומים או דרכי גישה חסומות מונעות מהמבקר לבצע פעולה?

למידה – פקטור חשוב מבחינת שימושיות האתר הוא יכולת המשתמש להבין את האתר. זאת אומרת להבין במה עוסק האתר, מה הוא מציע וכמובן איך להשיג את מבוקשו מאתר זה. נושאים עיקריים המשפיעים על יכולת למידת המבקר את השימוש באתרך הם: נביגצית האתר, הקלקות ותגיות תוכן.

זכרון השימוש – האם המשתמש זוכר איך למצוא את מבוקשו באתר שלנו? האם הוא מגיע לאתרנו ישירות אחרי כניסה חד פעמית ויודע למצוא את מבוקשו בשנית או האם המשתמש מגיע זוכר איך להגיע למבוקשו דרך חיפוש נוסף בגוגל ורק ע"י זיהוי האתר שלנו בתוצאות החיפוש?

מניעת טעויות ושיחזור מהיר – מניעת טעויות באתר מתחילות ברמת המשתמש וממשיכות לרמת מנוע החיפוש בתהליך קידום אתר בגוגל. אנו חייבים לדאוג שמשתמשים באתר לא יתקלו בדפים לא קיימים, או שנטענים נורא לאט. דבר זה יגרום להם לחפש את מבוקשם במקום אחר. מצד שני טעויות שכאלה יגרמו גם למנועי החיפוש לעזוב את אתרינו אחרי מספר שגיעות חוזרות וירידה בכמות המבקרים בדף או באתר. לכן יש לדאוג באופן תמידי לתיקון טעויות גלישה באתר.

התרצות המשתמש – משתמש מרוצה הוא משתמש שמשיג את יעדיו דרך האתר אותו הוא מצא. התרצות המשתמש קשורה יד ביד עם השגת מטרותיו מהאתר (ולא לחיצה כזאת או אחרת על כפתור "אהבתי" או "לא אהבתי"). ברגע שנצליח לתת למשתמש להשיג את מטרותיו מאתרנו בצורה היעילה ביותר לו יחזור המשתמש לאתרנו מספר רב של פעמים ויחפש להשיג אות מטרות ויעדים איתנו.

ככול שנגרום ליותר משתמשים להגשים את מטרותיהם באתר שלנו ולחזור לאתר שנית ושלישית להגשמת מטרות חדשות כך גם נגרום לתוצאת קידום אתר בגוגל טובה יותר.