קידום אתרים באינטרנט ורשתות חברתיות

קידום אתרים באינטרנט ורשתות חברתיות

קידום אתרים באינטרנט הוא תהליך חשיפת האתר להופעות מירביות ברשת. תהליך קידום אתר באינטרנט כולל בתוכו מספר שלבים ושלב אחד חשוב הוא הקידום ברשתות חברתיות. לכן היום רציתי לדבר מעט על החשיבות של קידום אתרים באינטרנט והקשר לרשתות החברתיות.

 

ישנה חשיבות כפולה לקידום אתרים באינטרנט דרך רשתות חברתיות מכיוון שגם כמות הגולשים שכל אתר אינטרנט כזה מכיל הוא לרוב עצום (דבר המהווה פוטנציאל למציאת שוק פרסומי רלוונטי וריווחי), וגם גוגל חייב לתת חשיבות מסויימת בתוצאות החיפוש שלו לאתרים כאלו עם כמות משתמשים כה גדולה.

לכן כאשר אנו בוחנים את אפשרויות קידום האתרים באינטרנט אנו חייבים למדוד ולהחליט לאילו רשתות חברתיות אנו מעוניינים להיכנס.

כמות גולשים כמדד לקידום אתרים באינטרנט

אחד מהמדדים שגוגל מחשיב כפרמטר של קידום אתרים באינטרנט המשפיע על דירוג גבוה יותר של אתר הוא כמות הגולשים הנמצאים באתר כל יום. ככול שיותר גולשים נמצאים באתר שלך וזמן השהיה שלהם באתר הוא גבוה כך יעזור אלמנט זה לקידום האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

כל אדם היום מכיר את אתרי הרשתות החברתיות הגדולות מ Facebook, Twitter, Linkedin בעולם ועד לאתרים ישראליים חשובים כ- Cafe The Marker, Tapuz ועוד. זהו לא סוד שאנשים מבלים שעות באתרי הרשתות החברתיות האלו וחלק מאיתנו אפילו מחוברים לדף שלנו באתר בכל רגע נתון ביממה. נתונים אלו הופכים את האתרים האלו לנכס בעל ערך רב באינטרנט בעיני גוגל ודפי עסקים המקודמים באתרים אלו בדרך יעילה חייבים לקבל תשומת לב מיוחד ממנועי החיפוש.

בגלל סיבה זו גוגל פיתחו את מדד ה – Social Engagement או מדד המעורבות החברתית הניתן לצפיה בכלי Google Analytics. מדד העומד על רמת החשיפה של אתר ברשתות החברתיות שהוא הגדיר.

למרות זאת חשוב לציין כי גוגל לא מגלה לנו בדיוק אילו רשתות חברתיות הוא מעדיף בשביל קידום אתרים באינטרנט ולאילו קישורים או דפים מביניהם הוא נותן את מירב החשיבות. אף על פי כן, לפרופילים פרטיים או לדפי עסקים באתרי רשתות חברתיות עם המון צופים ישנה חשיבות בלתי מבוטלת במנועי חיפוש.

קידום אתרים באינטרנט דרך פרסום ברשתות חברתיות

דרך נוספת שרשתות חברתיות עוזרות לנו בהצלחת קידום אתרים באינטרנט היא פרסום באתר שלהם. לרוב אתרי הרשתות הגדולות ישנה מערכת של פרסום המציעה מגוון רחב של חשיפת המוצר של בעל העסק לעיני רוב הגולשים של אתר הרשת החברתית.

דרכי פרסום אלו כוללות בין השאר פרסום חזותי של מודעות תצוגה כמו באנרים ופרסומות פלאש, וגם מודעות טקסט. מודעות פרסום אלו מכוונות היטב לצרכנים המיועדים, הם גולשי האתר החברתי, עקב הבנת הרשתות את אופי הגולשים הנמצאים ברשת שלהם.

דוגמה לאיך פרסום כזה דייקני של קידום אתרים באינטרנט עובד היא: פרסום מודעה בפייסבוק של עסק לשמלות לכלות רק לאנשים שמתחתנים. אופציה הניתנת לכל מפרסם בפייסבוק. או פרסום רק לאנשים במדינה או עיר מסויימת. אופציות הניתנות על ידי הרשתות החברתיות עקב עידכונים ונתוני הרשמה שהגולש חושף בפניהם.

חשיפה ממוקדת זו של פרסומת לקהל יעד כל כך מדויק הינה בעל ערך רב! רשתות האתרים החברתיים מעדכנים ומשכללים את מערכת הפרסום שלהם מדי יום וחושפות בפני המפרסם כלים ונתונים מדוייקים העוזרים לו להבין איך לבנות את הפרסומת המשתלמת והמצליחה ביותר.

אפיק שיווקי זה הינו בעל ערך רב לקמפיין קידום אתרים באינטרנט מוצלח.

חזרו לדך הבית של israelseo בכדי להמשיך ללמוד על קידום אתרים מוצלח.